Robotic Process Automation: de nieuwe collega is virtueel

Robotic Process AutomationSteeds meer organisaties zoeken naar mogelijkheden om saaie en repetitieve taken te automatiseren. Dit levert veel meer op dan kostenbesparingen en verhoogde efficiency. De inzet van een ‘virtual workforce’ leidt ook tot tevreden klanten en medewerkers, en tot een betere schaalbaarheid en veiligere processen. En dat alles zonder de huidige IT-systemen de deur uit te doen.

Robotic Process Automation (RPA) is een van de belangrijkste digitale trends van dit moment. Het betekent de introductie van virtuele collega’s op de werkvloer. Collega’s die 24 uur per dag, 7 dagen per week werken. Foutloos, efficiënt en goedkoop.

Wist u dat:

  • In 2020 automatisering en Artificial Intelligence leiden tot 65 procent minder personeel in business shared-service centres.
  • Een kwart van de organisaties die in 2020 RPA inzetten, gebruikt dan minstens 2 RPA-softwaretools waaronder verschillende soorten AI-tooling.
  • Binnen 3 jaar kan gerobotiseerde RPA-tooling AI inzetten om zelfstandig problemen te begrijpen, beslissingen te nemen en verzoeken te verwerken.

De verschuiving naar RPA stelt veel bedrijven in staat hun front- en backofficeprocessen te automatiseren, waaronder contactcenters, maar de toepasbaarheid van RPA is enorm. Ook zijn er use cases voor het afhandelen van papierwerk of standaardaanvragen in de backoffice, het uitvoeren van datamigraties en het samenbrengen van end-to-end-processen in de organisatie.

Bent u benieuwd hoe u RPA bij uw klanten op de agenda krijgt? Op dinsdag 30 mei om 10.00 uur organiseert Fujitsu voor outsourcing-adviseurs een webinar over RPA.

Tijdens dit webinar:

  • Bespreken we waar voor u de kansen liggen om de mogelijkheden van RPA op de agenda te krijgen bij uw klanten
  • Ontdekt u hoe u (of uw klanten) RPA kunnen toepassen om digitale transformatie te versnellen
  • Heeft u volop de mogelijkheid tot het stellen van vragen

Fujitsu presenteert ins en outs, inclusief praktijkcases. Zo zorgde RPA in een recent project voor een automatische uitvoering van klantenservice-activiteiten, met een teruggebrachte behandeltijd van 20 tot slechts 2 minuten per klantcase. De terugverdientijd van deze investering bedroeg minder dan 2 maanden.

In dit webinar praat Fujitsu u in 45 minuten bij, zodat u ook op gebied van RPA een trusted advisor voor uw klanten bent.

Direct inschrijven

Het webinar wordt gehost door Ron Commandeur (Application Transformation Proposition Manager- Fujitsu EMEIA) en Frits-Jan Groenewold (Head of Pre-Sales- Fujitsu Netherlands).


Dit webinar wordt verzorgd door Fujitsu, Innovation Partner van Outsourcing Hub. De Innovation Partners leveren een proactieve bijdrage aan de ontwikkeling van het onafhankelijke matching platform. In totaal nemen negen Innovation Partners zitting in een advisory board, vanuit waar zij hun kennis en ervaring inbrengen. De Innovation Partners rouleren op jaarlijkse basis.

2017-08-15T17:24:47+00:00 12 mei 2017|