Capgemini 2018-05-31T09:57:06+00:00

Project Description

Capgemini is Participant Partner van Outsourcing Hub

Capgemini

Consulting, Technology, Outsourcing and Infrastructure Services

1967 in Grenoble, Frankrijk: voor het eerst worden er in Frankrijk televisieprogramma's in kleur uitgezonden. De stad leeft toe naar de Olympische Winterspelen die in 1968 gehouden zullen worden. Geinspireerd door deze spannende technologische en culturele ontwikkelingen besluit ondernemer Serge Kampf dat de tijd rijp is om een IT organisatie op te starten, Sogeti. Zo begint het verhaal van Capgemini.


Capgemini is een van de grootste aanbieders ter wereld van diensten op het gebied van consulting, technologie en outsourcing. De internationale Capgemini Group heeft vestigingen in meer dan 40 landen en ongeveer 190.000 medewerkers. In 2016 behaalde zij wereldwijd een omzet van € 12,5 miljard. De onderneming is onder de naam Cap Gemini S.A.[1] genoteerd aan de aandelenbeurs Euronext. Het hoofdkantoor van de Capgemini Group bevindt zich in Parijs.

Meer informatie op onze website: http://www.nl.capgemini.com/

De holdingmaatschappij Capgemini N.V. maakt deel uit van het wereldwijde netwerk van de Capgemini Group en heeft daarbinnen markt­verantwoordelijkheid voor de regio Benelux. Het hoofdkantoor van Capgemini N.V. bevindt zich in Utrecht.

Capgemini Nederland B.V. is met enkele duizenden medewerkers verreweg de grootste dochteronderneming van Capgemini N.V. Met een breed, kwalitatief hoogwaardig dienstenpakket op het terrein van management­consulting, ICT-dienstverlening en outsourcing richt de onderneming zich op middelgrote tot grote opdrachtgevers. Capgemini Nederland B.V. is op dit terrein marktleider in de Benelux. Het hoofdkantoor bevindt zich in Utrecht.


Onze sectoren en divisies
Capgemini Nederland B.V. bestaat uit vier Strategic Business Units: Application Services, Financial Services, Infrastructure Services en Capgemini Consulting. 

Application Services bundelt alle applicatiemogelijkheden om een volledige lifecycle van applicaties diensten te creëren. We bieden onze klanten een naadloze dienstverlening tussen IT-architectuur, implementatie-projecten, applicatiebeheer en onderhoud, upgrades, vernieuwingen en Software-as-a-Service (SaaS).

Onze missie is om productiviteit, flexibiliteit en de waarde van ons klanten applicatielandschap radicaal te verbeteren door middel van een steeds meer geïndustrialiseerd wereldwijd supply chain en meedogenloos gedreven business portfolio innovatie. Afdelingen binnen Application Services zijn: ADM, Btech, CSD, PSB, DCX en testen.

Financial Services brengt diepe ervaring in de sector, een vernieuwend dienstenaanbod en een volgende generatie wereldwijde levering om de financiële sector te dienen. Wij leveren aan onze klanten tastbare resultaten tegen concurrerende prijzen en we leveren hoge prestaties door middel van onze hoog opgeleide, gekwalificeerde en flexibele mensen.

Cloud Infrastructure Services bevat veel verschillende systemen, oplossingen en service providers om de volledige waarde van cloud-infrastructuur te bereiken waarvoor een nauwe integratie van het portfolio noodzakelijk is. Cloud Infrastructure Services wordt geleverd door zes met elkaar verbonden, samenwerkende groepen, wat resulteert in een schat aan mogelijkheden welke door één partner worden opgeleverd. Het portfolio van Cloud Infrastructure Services bestaat uit: Cloud Choice, Cybersecurity Services, Data Services, End-User Services, ERP Services and Service Integration Services.

Capgemini Consulting adviseert over strategische beleidsaanpassingen en de bijbehorende organisatieveranderingen. De expertise hierbinnen omvat onder meer de volgende oplossingen: customer relationship management, employee transformation, finance transformation, supply chain management, transformation consulting.

Onze kernactiviteiten
De dienstverlening van Capgemini omvat vier disciplines. In al deze disciplines behoort Capgemini tot de wereldmarktleiders.

  1. Consulting Services, helpen om de prestaties van de organisaties te verbeteren op basis van grondige kennis van de klant industrieën en processen;
  2. Technology and Engineering Services, bieden hulp en ondersteuning aan interne IT-teams binnen bedrijven die klant te bieden;
  3. Application Services, ontwerpen, ontwikkelen, implementeren en onderhouden IT-applicaties met betrekking tot systeemintegratie en applicatiebeheer activiteiten van de groep;
  4. Andere Managed Services, integreren beheer en/of geheel of gedeeltelijke ontwikkeling, IT Infrastructure-systemen van de klant (of die van een groep van cliënten), transactie services en on demand diensten en/of bedrijfsactiviteiten (Business Services).
Naast onze vier kernactiviteiten is Capgemini ook actief op het gebied van opleidingen: 

  1. Capgemini Academy biedt praktijk relevante opleiding, training, begeleiding en counceling die bijdraagt aan professionalisering van individuen en teams in organisaties. Zij hebben meer dan 30 jaar ervaring en zijn een van de toonaangevende IT-opleidingsinstituten in de Benelux. Meer informatie over hun opleiding aanbod wordt getoond op: www.academy.capgemini.nl.
Onze manier van werken
We hebben onze eigen manier van werken en via de Collaborative Business Experience ™ en Rightshore®, een wereldwijd leveringsmodel ontwikkeld. Onze Centers of Excellence versnellen levering en tegelijkertijd optimaliseren ze kosten en kwaliteit.
Collaborative Business Experience ™ leidt tot concrete business resultaten door middel van een mensgerichte benadering van technologie. Het bevat drie pijlers: People Matter, Results count, Finding Unique Solutions Together, Collaboration in Action.
 
Rightshore® is ons wereldwijde leveringsmodel, helpt waarde toe te voegen door efficiënt gebruik te maken van middelen. Hierbij brengen we onze beste talenten met een juiste balans tussen onshore, nearshore en offshore samen met u als een verenigd team. Dit stelt ons in staat om de optimale oplossing te leveren voor uw zakelijke behoeften.

Onze Centers of Excellence kunnen u helpen bij het overwinnen van silo’s en uw doelstellingen af te stemmen. Dit zal leiden tot meer krachtige zakelijke prestaties. 

Vanuit zijn positie als marktleider in de Benelux neemt Capgemini de verantwoordelijkheid op zich om ook buiten de onderneming sturing te geven aan de innovatie van het vakgebied. Capgemini doet dit niet alleen door methoden, technieken, tools en opleidingen te ontwikkelen, maar bijvoorbeeld ook door actief te participeren in beroepsorganisaties en publieke fora en door innovatieve trajecten uit te voeren in partnership met klanten. Zo bevestigt Capgemini zijn positie als innoverende onderneming. Niet alleen wordt de deskundigheid voortdurend versterkt; zij wordt ook uitgedragen en getoetst en heeft daardoor een breed professioneel draagvlak.

Een marktgerichte benadering vergt flexibiliteit van een organisatie. De bedrijfscultuur van Capgemini kenmerkt zich door slagvaardigheid en adaptiviteit. Naast een centrale waarborg voor financiële controles en hoge kwaliteitsnormen liggen verantwoordelijkheden zo laag mogelijk in de organisatie. Eigen verantwoordelijkheid staat hoog in het vaandel voor alle medewerkers: hoogopgeleide professionals, die voortdurend voor uitdagingen staan, continu opleidingen volgen en vanuit de open sfeer van Capgemini gemakkelijk hun weg vinden in de organisatie van de klant.

De kernwaarden die we delen
Al vanaf de oprichting van Capgemini vormen zeven gemeenschappelijke waarden de basis voor ons handelen. Deze waarden zijn (samen met wettelijke voorschriften) van invloed op de manier waarop we voorzien in de behoeften van onze klanten en de manier waarop we ethisch verantwoord gedrag bevorderen binnen Capgemini en bij onze samenwerking met anderen.

De zeven waarden zijn:
Eerlijkheid
Het gaat bij eerlijkheid in eerste instantie om het afwijzen van oneerlijke handelwijzen met het doel een bepaalde opdracht of een voordeel te behalen. Op basis van dit principe heeft Capgemini duidelijke regels opgesteld voor alle soorten provisies en geschenken.

Durf
Durf in de zin van ondernemersgeest en het verlangen om weloverwogen risico's te nemen. Durf moet altijd gepaard gaan met omzichtigheid en oplettendheid, om te voorkomen dat er roekeloze beslissingen worden genomen.

Vertrouwen
Vertrouwen impliceert de bereidheid medewerkers en teams eigen verantwoordelijkheden te geven en managers de kans te bieden de gevolgen van hun ideeën en beslissingen te ervaren. Vertrouwen betekent ook een open geest en echte transparantie in de informatiestroom. Vertrouwen is het hart van onze Collaborative Business Experience®.

Vrijheid
Dit begrip impliceert creativiteit, innovatie, een onafhankelijke geest en respect voor anderen met verschillende culturen en gewoonten. Deze uitgangspunten zijn essentieel voor een onderneming met medewerkers van honderd verschillende nationaliteiten die werkzaam zijn in veertig landen.

Teamgeest
Het vermogen om in goede én slechte tijden samen te werken met klanten, collega's en partners.

Bescheidenheid
In onze relaties met anderen en bij onze aanpak van problemen.

Plezier
Zonder plezier is het vrijwel onmogelijk om welke bedrijfsvisie dan ook te realiseren.

Ethische Code
We hebben een formele Ethische code opgesteld, waarin deze waarden worden verduidelijkt. Lees meer over de manier waarop onze traditionele waarden en werkwijzen tot uiting komen in maatschappelijk verantwoord ondernemerschap, de samenwerking met onze klanten en onze verhouding tot onze medewerkers. 

Contact opnemen

Wilt u dat wij contact met u opnemen? Klik dan op de knop hieronder en vul het formulier in.

Neem contact met mij op

   

Naar het overzicht van alle aangesloten ICT-leveranciers